Tarif: Fırında tavuklu lezzet


Selamun Aleykum,kardeşler:)
Fırında lezzet

Bu gün ailece sevdiğimiz bir yemeği paylaşmak istedim. Hem kolay,hem de lezzetli. Özellikle çocuklu ailelerin vakit bulamadıklarında yapacağı bir yemek. Tüm günü çocukla beraber olan benim için en azından çok faydalı oldu.
   Şimdi bir arkadaşa söylediğimde 'neresi kolay:)' dedi ama anlatması uzun olduğu için belki. Yaptıkça zaten pratiğe dönüyor.
   Malzemeler:
3-4 iri domates ( istediğiniz kadar domates kullana bilirsiniz)
5-6 tane iri yeşil biber ( ben uzun biberlerden kullanıyorum)
10-12 tane Mantar (istediğiniz kadar)
Tavuk göğüs eti
2 çorba kaşığı Domates salçası
2 çorba kaşığı mayonez
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Tuz (avucumun içi kadar ya da tatlı kaşığı kadar)
Kara biber (tatlı kaşığının 1/3 kadar)
Pul biber (tatlı kaşığının 1/3 kadar)
Kere yağı

Hazırlanması:
Fırında lezzet

Domatesleri, biberleri ve mantarları şu şekilde bir kaba doğruyoruz. Aslında nasıl isterseniz öyle doğrayınız. Ama küçük olursa, hazır olduğunda göremeye bilirsiniz,daha da küçüle bilir çünkü.

Sonra üzerine tavuğu, salça ve mayonezi, tuz, karabiber, pul biber ve sıvı yağı döküyor ve karıştırıyoruz. Ben elimle karıştırıyorum, başka bir şeyle karıştıramadığım için. Sıvı yağ bardakta kaldığı için tepsinin ortasına koyuyorum, israf olmasın diye. 

Kere yağından 6-7 küçük kübik halinde kesip bardağın etrafına diziyorum. Bardağı alıp fırında yüksek ısıda 10 saniye kadar erimesini bekliyorum. O sırada malzemeleri karıştırıyorum. Ve tepsiyi çıkarıp yağı tüm yüzeye yayılması için o taraf, bu tarafa çeviriyorum. Yüzeyine ince tabaka halinde yayılması yeterli, aksi halde çok fazla yağlı ola bilir. Karışımı tepsiye döküyorum ve üzerine alüminiyum folyo çekiyorum.  Fırını alt-üst konumda 220-230 derece ısıda 45-50 dakika ayarlıyorum. Son görünüş bu. 

Afiyet olsun...

Sevgi ve duayla kalın ❤

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 yorum:

Doctor said...

mmmm.... çok lezzetli görünüyor

Post a Comment